De mediawereld heeft me altijd enorm geboeid. Als kind maakte ik tijdschriften en vanaf het moment dat ik kan lezen verslind ik tijdschriften, boeken en andere teksten die op mijn pad komen.
Media, content en informatie lezen én verspreiden zijn altijd enorme interesses van me geweest. Als spons neem ik alle informatie op en vind ik het interessant om te ontdekken wat de beste manier van verspreiden van informatie is. Tijdens de middelbare school schreef ik het eindpaper over tijdschriftenmarketing en mijn HBO-scriptie ging over de mate van binding die lezers met tijdschriften voelen.
Het allerleukste vak tijdens mijn HBO mediamarketing was het vak Mediapsychologie. Smullend van de informatie over hoe media het individu beïnvloeden, besloot ik om daar ooit meer over te leren. Mijn Master Mediapsychologie was een geweldige reis waar ik zoveel heb geleerd over deze invloed. Deels om de strategieën toe te passen; het geeft namelijk een extra laag in marketing en contentcreatie wanneer je weet hoe media individuen beïnvloeden. Maar ik deed deze master voornamelijk om uiteindelijk mensen bewust te maken van hoe ongezond media voor je kunnen zijn.
Vanwege mijn unieke mix aan opleidingen, levenservaringen, interesses en astrologisch profiel heb ik een bijzondere blik die met geen ander te vergelijken is. Ik bied een mix van wetenschap, spiritualiteit, bewustzijn en mediakennis. Een snufje zweverigheid vermengt met West-Frieze nuchterheid en werkmentaliteit.

Ik kan je op allerlei manieren helpen:
Contentspecialist
Mijn kennis over content heb ik sinds kinds af aan ontwikkeld. Ik ben al jaren gefascineerd door media en informatie. Overal in mijn carrière kwam het uitzoeken van de beste content voor een specifieke doelgroep voor.
Mijn opleidingen hebben me natuurlijk hierover veel geleerd en daarnaast ik heb vele contentcreatie, PR- en communicatiefuncties gehad. Daarnaast heb ik meerdere keren aan het hoofd van een redactie of site gestaan of een redactie aangestuurd om de juiste content bij de doelgroep te krijgen.
Op dit moment ben ik onder andere voor Ananda, AnkhHermes & Inspirerend leven contentspecialist en adviseer ik de hoofdredacteur over de te plaatsen content. Ik heb daarnaast de hoofdredacteur 5 maanden vervangen tijdens haar zwangerschapsverlof.
Contentcreatie - ik schrijf zelf
Ik schrijf vanuit mijn hart, intuïtie en marketingachtergrond. Deze unieke combinatie zorgt ervoor dat ik vloeiende teksten schrijf. Daarnaast zorg ik ervoor dat er altijd een ritme in een tekst zit.
Eenvoud en diepgang zijn daarnaast belangrijke pijlers voor me. Iets simpel uitleggen maar tegelijkertijd de diepte ingaan waardoor een tekst niet oppervlakkig wordt en daardoor uniek is, vind ik belangrijk. Ik heb een eigen typerende stijl maar ben ook een kameleon op tekstschrijfgebied. Ik kan elke tone-of-voice aannemen die gewenst is. Ik heb meerdere cursussen gedaan om mijn schrijfkunsten te optimaliseren.
Hier vind je artikelen die ik geschreven heb voor Inspirerendleven, AnkhHermes en Ananda.
Contentcreatie - AI schrijft, ik vermenselijk
Vele tekstschrijvers zijn niet echt enthousiast over AI maar ik ben er gék op! ChatGPT is op zoveel bijzondere manieren mijn persoonlijke hulp in het leven. ChatGPT zal naar mijn mening nooit tekstschrijvers overnemen omdat je direct leest wanneer een tekst door AI geschreven is. Onpersoonlijk met een specifiek AI-sausje: je pikt AI-teksten er zó uit. Wil je toch AI gebruiken voor je teksten omdat het kostenbesparend is? Laat mij je helpen!
Een tekst geschreven of vertaald door AI kost minder tijd en is daardoor goedkoper. Ik kan deze teksten omtoveren tot vloeiende en persoonlijke teksten. Ik heb jarenlange ervaring met teksten redigeren en herschrijven. Deze teksten waren geschreven door mensen, geschreven door AI of vertaald door AI. Wil jij met een specialist op het gebied van AI-teksten vermenselijken samenwerken? Laat het me weten!
Hoe kan ik je helpen als contentspecialist?
- Welke content kun je creëren om jouw doelgroep te bereiken?
- Wat voor soort content kun je inzetten? Informerend, marketing, SEO, inspirerend, etc.
- Wat wil jouw doelgroep lezen? Als deskundige op een gebied is het vaak moeilijk om juist díé simpele contentideeën te bedenken die jouw doelgroep wil lezen.
- Meedenken over je strategie: wil je bereik of juist omzet? Of een combinatie?
- Wanneer zet je welke content in en hoe vul je een contentplanning?
- Welke afbeeldingen passen bij jouw content?
Marketing
Mijn creatieve brein staat nooit stil en daardoor ben ik dé persoon om mee te denken over jouw marketingstrategie.
Unieke ideeën, vertrouwde strategieën, bijzondere invalshoeken en creatief taalgebruik zijn mijn expertises. Ik heb veel ervaring met B2B-marketing omdat ik bij meerdere mediabedrijven (Sanoma, DPG en meer) de schakel was tussen sales en de redactie. Ook voor consumentenmarketing kun je me inzettenen kan ik meedenken en -werken aan creatieve marketingstrategieën.
Advies
Heb je een frisse blik nodig van iemand die kan intunen op jouw energie en wat jij nodig hebt? Dan ben je bij mij ook aan het goede adres. Ik kan energie lezen en me verplaatsen in iemand zonder dat ik mijn eigen perspectieven kwijtraak. Vanuit een unieke invalshoek kan ik je advies geven en meedenken over jouw probleem. Als projector is dat een van mijn belangrijkste kwaliteiten en waar ik helemaal van opleef.
Specialisaties
- Spiritualiteit
- Gezondheid
- Voeding
- Yoga
- Mediapsychologie
- Psychologie
- Planten en moestuin
- Kruiden
Al deze gebieden behoren tot mijn interesses en velen ben ik al meer dan 20 jaar aan het bestuderen. Ik kan ook over andere onderwerpen schrijven.
Wel goed om te weten is dat ik exclusief samenwerk met bedrijven en personen die goed bij me passen en bij wie ik een goede vibe voel. Je kunt me een berichtje sturen via Instagram of LinkedIn of via het contactformulier. Laat deze exclusiviteit je niet tegenhouden als je intuïtie of gevoel je laat weten dat we goed zouden kunnen samenwerken. Dit zijn de connecties die ik zoek.
